Si tu veux défendre...mais loin de la table en chop un picot rugueux est plus adapté.
Personnellement, pour mon premier picot j'ai pris un Butterfly Feint Soft 1mm qui est rugueux et polyvalent. mais je l'aurai seulement à noel !
Si tu veux plus de précison sur les Feint : http://www.butterfly-world.com/default17_f.htm
Juste pour que tu saches : plus un picot est genant plus il est difficile de la controler !
Comme soft adhérent il y a le Friendship Ritc 799 et le Friendship Ritc 802 (soft de Ding Song ) utilisés par des défenseurs chinois d'après Japsko.
Commentaire sur le 802 de Japsko : Our most sold shortpimpled rubber.Very good controle despite the good speed. Ribbed pimples give also possibilities to make spin. The RITC 802 has won many international titles both as attacking rubber and as bh-rubber for world leading defense players.Used by Chinese topplayers in the Swedish Superleague this season.
Commentaire sur le 799 de Japsko : Almost like a short pimpled rubber. With 1,5-2,0mm good for a fast attacking game close to the table. With 1,5-1,0mm it is a good defense rubber. Earlier used by one of the Worlds best female defense players in bh.