Vous êtes ici : Accueil > Forums > Divers

Aide pour acheter une table adaptable pour les enfants

Lundi 15 Juin 2015 10:01

Bonjour,

J'aimerais acheter une table pour pouvoir m'entrainer et egalement pour apprendre a jouer a mon fils (qui a 20 mois pour l'instant). J'ai trouve une table dont la hauteur peut s'adapter (de 64 cm a 76 cm) et elle me semble de qualite correcte.

Mes questions sont :

Connaissez-vous cette table?
Au vu des specs, cela vous semble-t-il etre une bonne table (epaissur du plateau, type de revetement " Nodesl", etc...)?
Connaissez-vous une autre table de bonne qualite avec cette possibilite d'adapter la hauteur du plateau? Si oui laquelle?

Je vous mets le lien ou se trouve la description de la table :
http://thorntonstabletennis.co.uk/product/enebe-altur-level/

et aussi en texte (en anglais) :

Indoor table with 18mm tops
ideal for schools, clubs and sports centres
Very robust and easy to handle and store thanks to its 8 wheels
Adaptable to different stages of childrens’ growth thanks to its 3 regulation heights.

Description

Indoor table with top in 18 mm ideal for schools, sports clubs and schools. sturdy table easy handling and storage. Adaptable to the growth of the child. adjustable in 3 heights Your system keeps the table folded into three positions: traditional game , racquetball and folding, ideal for confined space.

The Roller mobile system that applies to competition tables can easily move it.It is made ​​with two independent chipboard high density of 18 mm thick melamine coated design “Nodesl” on both sides with a metal band 40X20 mm for protection and competitiveness, four metal wheels (two with brakes) and steel feet termolacados 40X20 mm.

This ping pong meets regulatory measures of the International Table Tennis Federation (ITTF). Our tables are manufactured under European standards EN-14468-1 Table Tennis which aims standardization of specific equipment for table tennis. recommended by the Royal Spanish Table Tennis Federation (RFETM) Product.

Net Set Included

Merci pour votre aide!
Message modifié 1 fois, dernière modification Lundi 15 Juin 2015 10:02 par tartineenrevers

Lundi 15 Juin 2015 10:33

Cornilleau evolutive.
Mais j'ai l'impression qu'elle n'est plus sur le catalogue c'est donc en okaze uniquement.

Mercredi 17 Juin 2015 15:13

Merci starconsole.
Effectivement, c'est plus disponible.
Je suis surpris qu'il n'y aie pas plus de marques proposant ce type de modele
0
0
3 messages

Vous êtes ici : Accueil > Forums > Divers